Sunday 4 September 2011

aFiq 0h AfiQ...

assalamualaikum sume..

hari ini aku nak cerita sal Muhammad Afiq Danial...rindu plak aku ngan dia...padahal baru sehari aku tinggalkan dia kat kelantan....  sape afiq tu??? buah hati aku ke??? kekasih aku ke??? hehehe... sebenar nya...sejak beberapa bulan ni aku cuti semester...aku jadi pengasuh.. mula2 aku jadi pengasuh anak buah aku... then bila aku di arahkan balik ke kelantan...so aku pon jadi la pengasuh kepada afiq ni plak...umo afiq ni setahun lebey je baru... hehehe...

Mula2 2...dia memang x nak kat aku...ye la...dah lama x jumpa aku...jarang2 balik kampung... aku nak dukung pon dia xnak... just men2 dari jaoh je...yang 2 xpe.. then lama2..dia dah terbiasa ngan aku.. kadang memang dia akan cari aku..dia cari pon bukan sebab pe..nak men laptop je... tapi yang aku paling seronok jaga dia sebab dari awal aku jaga dia....dia x reti cakap...tahu membebel ja.. then lama2...dia dah pandai sket...panggil mama..papa... yang paling best...nama aku pon dia dah pandai sebut... :')  


Afiq ni dia suka makan jugak.. memang seronok la tengok dia makan...semangat betul.. suma menda dia makan...gulai..mee goreng..nasi...ayam..roti...yang paling dia suka biskut oreo.. hehehe... kalau time makan...memang dia suka dekat2 ngan aku...sebab dia tahu..aku akan suap kat dia jugak... pandai ekh afiq... hehehehe... =p

Kalau bab tidur plak..yang ni bab yang paling susah.. susah betul nak tidur... syarat wajib dia tidur..mesti kena hisap susu dulu...then kena ada selimut busuk dia.. then baru la bole tidur.. hehehehee...

Banyak betul keletah dia yang boleh wat aku ketawa...hepi2.. rindu betul aku ngan dia.. dah la 2 3 hari sebelum aku balik perak...dia makin rapat plak ngan aku.. sampaikan ngan mama dia pon dia xmo.. mo hisap susu di riba aku la...jalan2 ngan aku la.. sampaikan aku jadi sedih nak tinggalkan dia.. ag sedey bila aku tahu...nanti mama dia akan letak dia kat nursery sebab dah xde sapa nak jaga dia...sian nye dia... huhuhu... time aku nak balik tu...dia punya la nangis nak ikut aku.. sedey nye aku time 2... huhuhu.. : (

tu je la setakat ni...lau nak tulis sume...terlalu banyak kenangan aku ngan afiq ni... huhuhu... papepon...harap2 bila aku balik kelantan lagi...dia masih ingat kat aku lagi.. 

time umur 6 bulan.. :)


ni la afiq... macam2 ragam... hehehe.. :)


4 comments:

  1. huhu. da mcm ank sndri. leh kawen dh ecah. haha

    ReplyDelete
  2. hahahaha... kawen lambat ag la... ngah practice2 la ni.. hehehe... :)

    ReplyDelete
  3. comey3.... lau tym baby cam pompuan... hehehe...

    ReplyDelete