Thursday 8 September 2011

BeriTa TerKinI UnTuk LelAki-LeLaki...!!!!

Assalamualaikum sume.....

camne hari ni??? sihat ke?? semoga kehidupan hari ini lebih baik dari semalam...dan esok lebih baik dari hari ini..... : ) 

haaaa.....kali ni aku nak post something yang khas untuk lelaki-lelaki terutama yang rasa nak kawin tu kan..haaa...bole la kot baca ni..then sila la cek bank anda-anda semua ye..tak kisah la maybank ke..bsn ke...cimb ke...n lain-lain bank yang wujud kat dunia ni..pastu korang tambah tolak darab la sendiri duit tu...pastu baru la plan untuk kawin..lau tak cukup...kena rajin-rajin kerja la lagi... 
untuk pompuan pulak..boleh jugak baca... mana tahu tiba-tiba ada orang meminang korang ke kan... hehehehe....

ok la...cukup la pendahuluan aku tu ye...kan banyak mengarut plak...hehehe....
jom baca ni...


NILAI HANTARAN KAHWIN MENGIKUT HARGA PURATA TERKINI DAN STATUS PELAJARAN DI SELURUH MALAYSIA

UPSR/PMR/SRP : RM1,000 - RM3,000
SPM : RM3,000 - RM8,000
STPM/DIPLOMA : RM8,000 - RM12,000
DEGREE : RM12,000 - RM15,000
2ND DEGREE/MASTER : RM15,000 - RM20,000
PHD : RM20,000 - RM30,000



So...kepada lelaki-lelaki semua...yang mana satu pilhan  anda.... hehehehe...
pe lagi..cepat pergi cek duit...
kepada perempuan-perempuan...jom kita study hard lagi.. hehehehe...


~JUST FOR FUN ONLY~

gambar hiasan

p/s : bukan hantaran yang menjadi ukuran dalam kebahagian sebuah rumah tangga.. bersederhanalah dalam      apa saja yang kita lakukan...

Daripada 'Aisyah, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Sesungguhnya nikah yang paling besar keberkatannya ialah yang paling mudah (rendah) maharnya.” (Hadis riwayat Al-Baihaqiy) Daripada 'Aisyah, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Setengah daripada keberkatan wanita ialah mudah peminangannya dan mudah maharnya.” (Hadis riwayat Al-Baihaqiy)

5 comments:

  1. Andailah kita boleh ubah agar duit hantaran tak mahal sangat,sudah tentu dapat bantu pasangan-pasangan yang nak kawin. Ada yang terpakslah buat pinjaman untuk kawin. dah dapat anak 3 orang tetapi pinjaman untuk kawin masih ada yang belum habis dibayar. Memang tak betul tu....sedangkan puteri Rasulullah SAW, Siti Fatimah bernikah dengan Saidina Ali dengan mas kawin sehelai baju besi. Kalau kat Arab lagilah....lelaki yang nak kawin mestilah menyediakan rumah yang siap denganaw alat perabut buat bakal isteri. ini belum lagi duit hantaran. hasilnya...ramai yang tak kawin-kawin.

    ReplyDelete
  2. hurmmm berbujang la saya~ =_="

    ReplyDelete
  3. alamatnye ramai la yg ta kawen..hehe..

    ReplyDelete