Thursday 6 October 2011

Tuhan sayangkan aku.... :)

Assalamualaikum...

Kenapa aku cakap Tuhan sayang kan aku??? sebab harini dugaan demi dugaan datang kat aku.. tapi aku tak kisah...bila fikir positive...Tuhan nak uji aku..sebab Tuhan sayangkan aku...Mungkin agak sedih la..tapi aku redha...  

Dari pagi tadi lagi aku dah rasa tak sedap hati...hati aku rasa berdebar-debar je... tapi just buat2 cool je la.. then bila dah habis kuliah.... aku ngan kawan-kawan aku pon pergi la singgah kat salah satu kolej kediaman dekat u aku tu... untuk makan n solat.. lepas tu... terkejut aku tengok...si comel kancil aku senget sebelah... rupa2 nya tayar kempis... patut la tadi time drive rasa cam lain je.. huhuhu.... then aku ingat nak pergi tukar tayar terus...sebab dah 2 kali dah tayar 2 kempis.. tapi disebabkan ada kelas..jadi aku minta tolong la my mr. H isikan angin tayar untuk sementara waktu...then bila habis kelas...kami pergi kedai untuk cek pe yang tak kena ngan tayar 2...2 just plan je la.... then bila dah habis kelas..aku pon pergi la ambik kereta 2 untuk balik... bila dah sampai rumah....hati aku still tak tenang lagi.. jadi aku ngan sorang kawan aku...dengan muka tebal nya...pergi minta tolong dengan lelaki rumah sebelah untuk betulkan tayar aku... untuk sementara waktu..mana la tahu kan..tiba-tiba pagi esok kempis balik ke..tak pergi kuliah la jawabnye nanti... huhu... so dengan murah hati la lelaki-lelaki tu tolong... aku betul-betul terdesak time tu...xde niat nak menggatal pon ok... huhuhu.. then time dorang ngah betulkan tayar aku tu..boleh plak aku tertinggal kunci lam kereta n pintu dah terkunci pulak tu.. huhuhuhuhu.... sedih nye...terpaksa la mintak tolong ngan dorang lagi.. dorang pon ngan bersungguh-sungguh nya la berusaha untuk bukak pintu kereta tu..dan akhir nye berjaya jugak.. Alhamdulillah... lega rasa nya.. n kat sini aku nak ucapkan banyak8 terima kasih kat dorang sebab sudi tolong aku..(2 pon lau dorang baca la kan..hehehe) 

Aku harap....sampai sini je la dugaan untuk aku harini... ni pon dah cukup membuat hati aku jadi sayu... Semoga hidup aku esok akan lebih baik dari harini.. amiin... aku jugak dapat 1 pengajaran harini...kalau kita kesusahan hanya Tuhan yang akan berada di sisi... 



p/s: jangan selalu sakit2 ya si comel kancil... :) 

No comments:

Post a Comment