Monday 22 August 2011

kErjAya baRu

assalamualaikum sume... 
arini dah masuk ari ke 23 kte berpuasa.. jap je lagi ramadhan akan melabuhkan tirai..sedih rasenye.. :( arini aku rase cam semangat pulak nak tulis blog sebab semalam bertungkus lumus menghias blog...jadi cam semangat sket la arini.. hehehe... lau tengok tajuk untuk entri ni...KERJAYA BARU... haaa.... aku dah kerja tau... nak tahu kerja apa... JENG3... taraaaaa....!!!!

haaa... ni la kerjaya baru aku..CHEF. tapi aku bukan la chef kat hotel-hotel 5 bintang or restoren mahal or kedai mamak... tapi aku adalah pembantu CHEF kepada mak aku... hehehe... antara kerja-kerja pembantu chef ni...uli-uli tepung...potong buah ceri...tabur coklat rice atas kuih..susun kuih raya dalam bekas... n banyak lagi la..lau tulis..sampai esok pon tak habis... memang mencabar la kerja ni..menguji tahap kesabaran yang tinggi.. chewaahhh.. mane tak nye...asik kena komen je oleh ketua chef...sabor je la...  tapi tak pe...dalam kena komen tu..dapat jugak aku tips2.. hehehe... Semalam aku dah bertungkus lumus menyiapkan 1 kuih...aku buat kuih sarang semut... unik kan nama dia.. hehehe.. sampai berbuka pon tak siap ag kuih ni.. maklum la...baru amatur...belum pro lagi.. hehehehe... ni la hasil nya...sedap... hehehe...

kuih sarang semut
ok la...tu je la aku nak bebel arini.. last skali..pantun untuk arini.. hehehe...

SARANG TEBUAN JANGAN DI JOLOK...
SARANG SEMUT BOLEH DI MAKAN...
hehehe... pantun ke tu?? hentam sajalah.. =.=''

2 comments:

  1. bagusnyer wat kuih raye... aku beli jew.. mak aku mls nk buat..hehee

    ReplyDelete
  2. hahahaha.. ni tolg mak aku je... mak aku bancuh.. yg membentuk nye aku la... jd kueh thun ni byk2 rupe la sket... hahaha...

    ReplyDelete